Veckans loppisskörd

Hej! Hoppas alla har haft en fin vecka, här hemma blev vi dunderförkylda i tisdags, från ingenstans vaknade både jag och Ivar snoriga och hostiga, så trist, känns som om vi varit sjuka minst 25 gånger den här vintern. Som tur är mår Ivar betydligt bättre idag, jag däremot mår väl inget vidare. Ingen feber men snorig och ont i halsen, hoppas verkligen det går åt rätt håll de kommande dagarna och inte blir sämre. Men när man är hemma och är föräldraledig så kan man inte direkt stanna i sängen och vila upp sig. Men i vanlig ordning så har jag varit på loppis, igår oxh en sväng idag når Nils kom hem fån jobbet. Vad jag fyndade? En hel del faktiskt, en väldig massa kläder, men det tänkte jag skriva mer om i ett annat inlägg. Skulle ni gilla det? Ett inlägg med mina loppisfyndade kläder och hur jag tänkr mig att jag ska bära dem? Vilket som - över till de mer hårda fynden.


Två ljuslampetter i mässing. Tänker mig att dessa kommer bli väldigt fina på våra nymålade väggar i vardagsrummet. Så fint med ljus uppåt väggarna, blir sådant liv i rummet.


Av någon konstig anledning så har jag alltid velat ha ett sådant här fiskfat i glas. Tänker mig att jag ska ha gubbröra i det till midsommar - eller något annat gott!


Tidningsställ i gjutjärn.. fast egentligen är det nog ett vedställ. Vilket som - jag ha tänkt att jag ska ha tidningar eller böcker i det. Sen ska det få stå i det nyrenoverade köket eller uppe i sovrummet.




Kommentarer

Populära inlägg