Hur jag vill ha det i hallen.

Vi håller på att göra om vår hall. Vi uppskattar att målaren kommer att vara klar om kanske, 1,5 vecka och då kommer det att vara vitt, vitt och åter vitt. När vi flyttade in var hela väggarna täckt av gul strukturtapet och taket på övervåningen var i furu, och taket på nedervåningen var slarvigt målad. Nu målar han taken vita, samt slätspacklat hela väggarna för att sedan måla dem vita. Det kommer att bli ett riktigt lyft. Därför sitter jag nu och funderar på smarta och fina lösningar för hallen, vi har ju inte bott i huset speciellt länge så vi har inte gjort någonting i hallen alls, det behövs förvaring och dyl. Därför har jag tittat lite på Pinterest, och hittat ett par inspirationsbilder som jag tänker utgå ifrån när jag spånar vidare. Utöver detta kan jag tänka mig att inredningsdetaljerna sedan kommer att gå i guld, blått, grönt och rosa.

Matta:
Vår hall är först lång och smal för att sedan bli som en kvadrat i formen. Och där kan jag tänka mig att ha en stor matta. Eftersom vi kommer att ha vagnen i hallen så ska jag försöka titta efter en i plast, men det finns ju fina sådana också.



Knoppar:
Jag gillar dessa knoppar väldigt mycket. Direkt när man kommer innanför ytterdörren finns en yta som man skulle kunna ha dessa på.


Spegel:
Jag skulle gärna vilja ha en stor rund spegel i hallen. Det tillför både liv och ljus i rummet.



Skoförvaring:
Jag gillar den här lösningen. Och det skulle faktiskt gå att ha hemma hos oss, där vi numera har ett skoställ. Praktiskt att även kunna använda som soffa.


Kommentarer

Populära inlägg