Riktig god mousse och ett serietips

I helgen provade jag att göra en variant på chokladmousse. Eftersom jag valt att dra ner på feta produkter (då min mage mår så mycket bättre utav det) så gjorde jag moussen på kokosgrädde istället för vispgrädde. Och det blev faktiskt riktigt bra! För fyra rejäla portioner vispade jag en burk kokosgrädde med två teskedar vaniljsocker, smälte 200 gram mörk choklad, som jag lät svalna innan jag blandade i en äggula. Blandade ihop de båda komponenterna till en fluffig smet, som jag hällde i portionsskålar och lät stelna till kylen i ett par timmar, en riktig hit!

Över till något annat.. en riktigt bra serie - nämligen Gråzon. Min favoritserie genom tiderna är SVT:s Bron, men jag tycker faktiskt att den här serien kommer upp i samma klass, spännande rakt igenom, man vill inte riktigt sluta titta. Så om du inte redan har börjat titta på den så rekommenderar jag dig att göra det. Visas på Cmore!

Kommentarer

Populära inlägg