Så bygger jag min stil

Jag vågar påstå att jag är rätt så modeintresserad. Fast det är väl alla egentligen. De flesta klär väl på sig det som man tycker är fint. Och det är väl på den nivån jag är också. Jag handlar 80 procent av min garderob secondhand. Faktum är att jag har ganska svårt att köpa nyproducerade kläder (om det inte är något alldeles drömmigt). Jag gillar enkla kläder, jag använder sällan mönster och jag vill gärna att allt så gå ihop. Till vardags använder jag oftast jeans (jeans tycker jag är extra viktigt att handla secondhand i och med hur mycket jeansproduktion kräver av miljön) och t-shirt, kanske en kofta över om det är kyligt. Nu till våren har jag köpt både en skinnjacka och en ny jeansjacka, två typer av jackor jag tycker passar till det mesta. En annan kombination jag gillar till både vardags och fest är färgade strumpbyxor (Lindex har fantastiskt fina och hållbara) och enkla klänningar, fodral eller lite större i t-shirtmodell. Fyndande en marinblå klänning från Boomerang för bara någon vecka sedan för 40 kronor. Vad jag tycker är viktigt när man bygger sin garderob är att man tänker att det man köper ska användas, inte bara en utan flera flera gånger. På fötterna har jag mina låga svarta converse som snart fyller tio år (!!), de passar till i stort sett allt, lika bra till jeans som till klänning och barbent. Jag använder också ett par marinblå och rosa Adidas ultra boost (världens bästa träningssko). Nu till våren tycker jag om mjuka lugna färger, så som vitt (i olika nyanser), rosa, blått och grått, däremot tycker jag inte att de färgerna passar min hudton riktig. Annars är marinblått och svart mina favoritfärger (särskilt ihop!). Precis som färgade strumpbyxor lyfter en outfit så tycker jag att läppstift är ett säkert kort så gott som alltid. Blåa jeans, vit t-shirt och rött läppstift är alltid en vinnare. Jag tycker inte om att krångla till det. Igåkväll var vi iväg och då hade jag på mig en lång svart skjortklänning med kort ärm som jag fyndade förra veckan. Till det hade jag skinnjacka och converse. När det blev kyligt satte jag på mig en grå kofta. Hoppas alla har haft en fin valborgsmässoafton och njuter av lite extra ledighet. Det gör jag!


Hej hej 👋🏻

Kommentarer

Populära inlägg