Drömmar om sommaren

Nu när sommaren väntar runt knuten passar det väl bra att drömma lite om vad den kanske kommer att bjuda på. Förra sommaren värdesatte vi lugn och ro, det heter semester av en anledning tänkte vi. Båda jag och Nils hade jobbat hårt och var rätt slutkörda. Och förra sommaren blev faktiskt ganska precis så som vi drömt om. Vi var hemma mycket, skötte odlingarna, lagade god mat, cyklade iväg till lekparker och hade picknick, men vi åkte också iväg och bodde på hotell lite här och var, det var alldeles lagomt tempo hela sommaren, inga måsten eller krav, förutom att gallra i pallkragarna och vattna förstås. I sommar vill jag..

🍓 Strosa i Sigtuna och Uppsala - himla mysiga ställen. Älskar de små härliga butikerna i Sigtuna och den magiska lekplatsen i Stadsträdgården i Uppsala, och vem vill inte äta en kanelbulle på Güntherska?

🍓 Åka till Kolmården igen. Den här sommaren tror jag att Astrid har växt på sig lite för att uppskatta allt det magiska som finns att upptäcka där. Förra sommaren var hon lite för liten.

🍓 Träffa vänner.. det är så knäppt att många har så fullt upp på sommaren när man är ledig att man inte hinner träffa vänner, det är trist tycker jag. Den här sommarn vill jag verkligen prioritera vänner, bara umgås, äta gott och leva i nuet. Det är ju faktiskt det som sommaren handlar om, ta hand om sina nära.

🍓 Renovera, stort som smått. Främst möbler och småsaker men även köket kommer vi att början renovera om lite drygt en månad

🍓 Jag skulle så gärna vilja upptäcka Gotland. Tror dock inte att det kommer att bli av i sommar, men drömmar om sommaren var väl vad det här inlägget skulle handla om.

🍓 Förstås.. se Astrid och Ivar växa sig större, upptäcka världen och få solkysst hud.

Kommentarer

Populära inlägg