Och hösten bara tränger sig på.

Det kändes så mycket lättare idag. allting. jag har varit ute på min första intervju på länge. kicken som den gav. alltså. att sedan le hela vägen till redaktionen för att ivrigt få börja skriva. det är det här jag vill göra. det är det här jag vill hålla på med. ungefär resten av livet. jag kanske ska få börja må bra nu. det kanske är min tur. att sedan efter ett färdigskrivet reportage. åka hem och ta en promenad. den tredje för veckan faktiskt. den fyllde bara på den där lyckokicken ännu mer. jag vill förändra allt nu. och det går redan framåt. att kunna åka till världens bästa pub. nykter. och känna att jag inte behöver vara full för att vara där. eller för att vara med några av mina bästa vänner. det gör mig så himla glad. att sedan åka hem vid 10 tiden och sätta sig och skriva det här samtidigt som man har en kopp röd söder bredvid sig. och känna gäspningarna komma närmare.

jag lever på kicken idag. kanske att den håller i sig till imorgon. kanske inte. men den är här nu. och jag kommer att sova så jävla bra inatt. godnatt fina ni.

Kommentarer

Populära inlägg