"I samma stund så vet jag att allting har ett slut"

Hej vänner. Sitter på tidningen och skriver om Sveriges bästa skolkommun, Lärarförbundet släppte årets siffror idag och jag kan ju inte säga att Sandviken ligger så bra till. Annars så mår jag rätt bra just nu, faktiskt. Vaknade upp på Sveavägen imorse, trots att jag sovit väldigt dåligt inatt så är jag glad ändå, fast ögonen svider. Fick bra betyg på första tentan för kursen, att det går bra med skriverierna på tidningen gör inte saken sämre. Mina lägenhetsdrömmar känns inte så långt borta trots allt, det kanske händer snart, vem vet.

Ikväll ska jag ut och springa, dricka te och börja titta på andra säsongen av Bored to death. Imorgon ska jag till skolan en sväng på förmiddagen sen är det tidningshäng på eftermiddagen. Veckorna bara försvinner just nu, när man har fullt upp varje dag, det är verkligen det här jag har saknat. På fredag kanske det blir en lugn fredagsrunda på puben och på lördag ska jag frilansa från World Cup i arenan, och eventuellt träffa en liten gullig 6-åring på Röda Korset. PUSS

Kommentarer

Populära inlägg