Väntan.


Hej. Den 21 september är förbi och jag har nu gått snart två dagar över tiden. Varje dag kommer vi en dag närmre dig, lille vän. Jag är spänd, nervös och överlycklig över att vi ska få träffas snart. Det är tredje dagen jag har värkar, de är oregelbundna och ibland kommer det längre pauser, men det känns ändå som om bebisen kommer snart. Kanske i helgen? Jag hoppas verkligen. Jag och Nils har slagit vad om vilken dag den kommer, jag har idag, det är ju nästan 12 timmar kvar av den 23e så kanske att jag får rätt, men det känns troligare att Nils blir vinnaren, han tror att bebis kommer på söndag, den 27e. Inatt sov jag bra utan värkar, men nu känner jag att det börjar göra ont igen. Så idag tänkte jag bara ligga i soffan och läsa, och samla krafter. Igårnatt hade jag relativt regelbundna värkar som höll mig vaken halva natten, men de avtog och jag kunde somna i ett par timmar. På morgonen var de som bortblåsta. Som jag har förstått kan den så kallade latensfasen pågå i ett par dagar, men eftersom jag är inne på min tredje dag då jag verkligen kan urskilja vad som är en värk och inte, så tror jag inte att vi får vänta så många dagar till. Nu ska jag ta en lång dusch sen koka mig en kopp te.

Kommentarer

Populära inlägg