En kopp te, tända ljus och regnet som smattrar utanför.


Hej. Idag är det torsdag och varje dag som går blir jag mer och mer förväntansfull inför förlossningen. Varje dag kommer jag den närmre. Igår hade jag riktigt ont i magen och ryggen, plus att bebisen är lugn och trycker mycket nedåt, det känns som om det är något på gång. Men det är liksom som om det pausas under natten, sen kommer det igång igen på morgonen. Men nu de senaste dagarna har jag väl fått det tydligaste tecknet på att förlossningen är inom räckhåll, kass i kistan! Och jag som i stort sett aldrig går på toaletten annars får springa flera gånger om dagen, aldrig uppskattat att bajsa så mycket som nu, haha! Om ett par timmar ska jag i alla fall till min barnmorska. Ska bli så skönt att få lyssna på lillens hjärtljud och få veta om hen har fixerat sig ännu. jag kan nästa känna mig hög ibland, när jag tänker på bebisen, hur den ser ut. Och att vi faktiskt aldrig har träffats, trots att jag burit på denna människa i nio månader. Jag är som nykär. 

Kommentarer

Populära inlägg