Fyra dagar över tiden.

Hej. Idag har det gått fyra dagar sedan vi hade BF. På ett sätt känns det tråkigt att vi kommer längre ifrån den 21 september för varje dag som går, men samtidigt så kommer bebisen lite närmre. Det känns läskigt att man inte vet vilket datum som kommer bli hens födelsedag. Det gör mig lite nervös, men jag vill så gärna att det ska dra igång nu. Igår kväll hade jag mycket sammandragningar och värkar (om det inte är samma sak?) men sen under natten avtog dem och jag kunde sova hela natten. Lika besviken varje morgon. Idag har jag också mycket sammandragningar, och hoppas verkligen att det ska dra igång, och inte avta. Nisse tror ju att den kommer på söndag så kanske att vi får åka in imorgon, jag hoppas verkligen att jag slipper gå fyra-fem dagar till i denna ovisshet. Längtar ju så mycket efter att träffa den lille nu.

Idag har jag i alla fall varit ute och promenerat en sväng på förmiddagen samt varit på stan en sväng. Kände att jag behövde sminka mig och komma ut en sväng, efter att ha bott i mjukiskläder i soffan de senaste dagarna. Jag köpte födelsedagspresenter åt en snart femåring och lite annat smått. Nu har jag precis dammsugit och torkat golven i hela lägenheten, det känns viktigt att det är rent och fint här hemma när vi kommer hem från BB, tycker jag. Ikväll ska vi nog köpa pizza och titta på film och Idol. Fast egentligen hoppas jag ju att vi får åka in till förlossningen.. Om jag är pigg i helgen och bebis inte kommer så ska nog jag och Nils försöka göra något, kanske äta frukost någonstans, hälsa på vänner eller gå ut och äta. Väntan känns liksom lättare om man hittar på roliga saker.

Kommentarer

Populära inlägg