Nu börjar hösten och med den kommer en ny familjemedlem.


Nu börjar den. Min favoritårstid. Jag vet inte varför hösten ligger mig så varm om hjärtat, kanske för att jag gillar te, koftor och varma halsdukar. Eller kanske för att vi förhoppningsvis får träffa vår nya familjemedlem denna månad. Min bild av hösten ser ljus ut, bebisgos i sängen, varma drycker och häng med fina vänner, som också ska få barn. Allt känns så jäkla rätt på något vis. Jag längtar till förlossningen drar igång och jag längtar efter att få lägga mitt barn i vagnen och ta en promenad, jag längtar efter att få sköta om en liten människa, min lilla människa. Jag längtar efter att få se Nils krama om sitt barn, hur han kommer bli alldeles varm och lycklig i kroppen. Fan, snart börjar livet på riktigt.

Kommentarer

Populära inlägg