Regnet öser ner utanför mitt fönster och jag sitter på kontoret för sista gången.

Hej. Regnet öser ner, precis som hela dagen igår. Rätt mysigt tycker jag. Men det blev i alla fall ingen kvällspromenad igår, jag och Nils åkte och handlade istället och senare drack jag te och titta på Halv 8 hos mig. Nu sitter jag på mitt kontor, det är min sista dag idag. Rätt mycket har kretsat runt den här tiden sedan i somras. Dagen när jag går hem på föräldraledighet, och nu är den äntligen kommen. Jag ska njuta av trötta morgnar i sängen, strosa runt med en kopp kaffe i lägenheten och läsa, titta på serier och spendera lång tid i duschen. Jag ska bara tänka på mig nu, för om några veckor blir det andra bullar.
Imorgon ska vi få främmande, det ska bli så himla mysigt, speciellt eftersom vi träffas så sällan. Vi ska laga mat och umgås, skratta och prata om bebisar, eftersom de också är gravida och ska ha barn bara några veckor efter oss, tänk vad roligt det är att ha så många runt omkring sig som också ska få barn. Nu ska vi äta frukost här på kontoret, den sista frukosten. Sen ska jag jobba till 16 snåret innan jag checkar ut på obestämd tid.

Kommentarer

Populära inlägg