Fredagslistan.

Var är din mobiltelefon? Den ligger här bredvid mig. Just nu spelar den P3 för mig.
Var är din andra hälft? Han är på jobbet, jag vet inte riktigt vart han jobbar idag, men jag tror att han är i Gävle någonstans.
Ditt hår? Jag är nyvaken så luggen står åt alla håll och resten av håret är i en knut. Ska alldeles strax gå och göra mig i ordning.
Ditt humör? Bra faktiskt. Jag jobbade min sista dag igår så nu är jag "arbetsfri" i 9-10 månader. Känns helt galet.
Din dagsplan? Nu ska jag göra mig i ordning, sen ska jag åka till min barnmorska på kontroll och därefter direkt till Angelica för att dricka lite kaffe. Ikväll får vi middagsgäster.
Det bästa du vet? Bebisen i min mage, Nils, min familj och vänner.
Din dröm inatt? Ingen alls faktiskt. Sov riktigt bra inatt, jämfört med de bakomliggande nätterna.
Ditt livsmål? Att vara en bra mamma till mitt barn.
Rummet du är i? Jag sitter vid mitt nya köksbord i mitt nya kök. Absoluta favoritplatsen i lägenheten just nu.
Din hobby? Vara ute och promenera, äta frukost, läsa, dricka kaffe med en fin vän.
Din skräck? Att någon jag bryr mig om ska bli sjuk eller försvinna.
Vem vill du vara om sex år? Oj! jag hoppas jag jobbar med mitt drömjobb. Vad det nu är. Jag har två barn, bor i hus någonstans i Sandviken. Om somrarna håller jag på att pyssla i trädgården och på hösten sitter jag i soffan med en kopp kaffe och läser, och pussar barnen i pannan.
Var var du igår kväll? Jag var ute och promenerade en sväng sen var jag med Nils i soffan. Vi tittade på Halv 8 hos mig sen började vi kolla på en ny serie som heter Narcos.
Vad är du inte? Jag är inte speciellt modig, faktiskt.
En sak du önskar dig? Jag önskar jag hade min bebis i min famn, gärna igår.
Var växte du upp? I Vallhov. Min uppväxt är sådär drömmig. Jag umgås fortfarande med mina barndomskompisar och det är så himla härligt. Jag önskar jag kan ge mina barn den uppväxten.
Det senaste du gjorde? Drack min morgonsmoothie.
Din tv? En stor platt sak som Nils absolut skulle ha när vi flyttade hit. Men den fungerar bra.
Dina husdjur? Inga.
Din dator? En MacBook pro som tyvärr sjunger på sista refrängen, tror jag. Den fyller fem år i år.
Saknas någon? Så är det väl alltid.
Din bil? En svart Volvo V70, men skulle gärna vilja ha en annan bil. Kanske en Passat eller en Skoda.
Något du inte har på dig? Nä vet inte riktigt. Har inte funderat på det.
Favoritaffär? Lindex, H&M och Polarn o Pyret. Och sådana där mysiga inredningsaffärer som man kan hitta när man besöker nya städer.
Din sommar? Jo den har varit helt okej. Önskar att jag hann göra lite mer men är man gravid är det inte så lätt att planera, eller orka med allt som man vanligtvis gör.
Älskar någon? Många.
Favoritfärg? Marinblått, svart, grått, vitt.
När grät du senast? Igår när jag såg bilden på treåringen som florerat på nätet. Så orättvist allting är.

Kommentarer

Populära inlägg