Vecka 39.

Imorgon går vi in i vecka 39. Tänk att bebisen nu är 38 hela veckor och alldeles färdig. Vi är så redo för dig. Min dagsform? Just nu pissdåligt. Har haft molvärk i magen sedan vecka 33 men nu den senaste veckan börjar de bli värre, och de tre senaste dagarna har varit riktigt jobbiga, för att inte tala om natten. Vaknade och hade så himla ont. Blir förstås orolig också, eftersom Nils är borta på jobb idag och imorgon. Det är så svårt att veta, var det här ontet ska leda till? Till en bebis förstås, men när? Är det jobbiga förvärkar som ska pågå i 2-3 veckor eller är det så att bebisen kommer inom de närmsta dagarna? Jag vill så gärna veta. Idag behöver jag i alla fall inte gå till jobbet, faktum är att jag inte behöver göra det på nästan ett år. Idag ska jag till hälsocentralen på eftermiddagen och lämna urinprov (min barnmorska misstänker att jag har urinvägsinfektion, att det är därför jag har ont). Men innan dess ska jag läsa, bada och bara försöka andas. Kanske eventuellt baka bullar.  Jag vill så gärna att bebisen ska komma, men inte inatt. Kan du inte snälla vänta till, kanske onsdag?

Kommentarer

Populära inlägg