En lördagslista en solig dag i september.

3 saker jag ser fram emot:
- Att få träffa mitt barn.
- Barnvagnspromenader i höstluften.
- Att kunna träna och röra på mig som vanligt.

3 saker jag fasar för:
- Förlossningen, att den ska bli tung, långdragen och jobbig.
- Sömnlösa nätter.
- Att jag och Nils inte ska ha lika mycket tid för varandra när bebisen kommit.

3 saker jag gillar:
- Krispig höstluft.
- Umgänge med fina vänner.
- Höstkappor och halsdukar.

3 saker jag inte gillar:
- Blaskigt kaffe.
- Att vara sjuk och energilös.
- Folk som ljuger.

3 saker jag vill:
- Bli en bra mamma.
- Resa till ett varmt land.
- Hitta mitt drömhus.

3 saker jag borde:
- Träffa mina vänner oftare.
- Lyssna på min kropp.
- Spara mer pengar.

3 saker jag pratar om ofta:
- Mitt ofödda barn.
- krämpor i samband med graviditeten.
- Mat.

3 saker jag önskar mig:
- Ett friskt barn.
- Mer pengar.
- Att mina nära håller sig friska.

3 saker jag blir lugn av:
- Tända ljus en mörk höstkväll.
- Nils armar runt mina höfter.
- Att läsa.

3 saker jag ska göra i helgen:
- Laga god middag med Nils ikväll.
- Promenera.
- Föda barn?

3 saker jag gjort den senaste veckan:
- Promenerat.
- Träffat min barnmorska för sista gången.
- Varit på loppis.

Kommentarer

Populära inlägg