Vecka 25.

Äntligen en ny vecka, vecka 25 idag och senare ska vi iväg till barnmorskan och lyssna på bebisens hjärtljud bland annat. Så mysigt! Förutom att min förkylning vägrar ge sig så mår jag bra. Har varit konstant täppt i näsan nu i snart tre veckor, jag hoppas innerligt att det inte ska vara såhär fram till september, men om så skulle vara fallet så är det inte mycket till gravidkrämpor, ändå. Jag är glad att jag slipper vara illamående. En sak jag inte är så glad över är att jag har tappat en stor del av aptiten, känner mig inte alls sugen på mat vilket gör det svårt att laga middag på kvällarna, jag äter förstås, men det är mest för att överleva och för att bebisen ska få näring. Men jag som brukar älska mat tycker detta är så himla tråkigt. Får helt enkelt hoppas att detta ska gå över.
Igår smälte mitt hjärta en aning. Jag har köpt tre dekorationsbollar som jag tänkte hänga ovanför skötbordet. Men eftersom vi har betongtak visste jag inte riktigt hur jag skulle få fast dem, och helst vill man ju inte göra fler hål i taket än vad man behöver. Men när jag kom hem igår hade Nils gjort en ställning och fixat så att jag har fått en färdig sängmobil a la Nils. Så himla gullig! Den är jättefin men den sitter inte i taket ännu, när den gör det ska jag bannemig visa er vad min hantverkare kan göra!
Nu ska jag jobba vidare lite sen värma en matlåda, idag serveras torsk och potatis med dragonsås, ärtor och broccoli.

Kommentarer

Populära inlägg