Tappar balansen.

Hej. jag vet inte vart jag ska börja. jag bara undrar vart det här ska sluta. när saker och ting klarnar. löser sig. försöker se det fina i saker och ting. gör en lista i huvudet på fina saker som händer mig varje dag. men allt som är fult och fel bara vinner hela tiden. tar mer plats. orkar inte lägga energi på små saker. men för mig. alldeles för stora. tunga - energikrävande - förstörande. jag vill bara hitta en plats där jag kan hitta mig själv. leva. le. känna att det faktiskt finns liv i den här trasiga kroppen. vilja - mål - drömmar.  det lär bli ett slut på det här nu. ett riktigt. ett sista. börjar med att göra en lista över bra - fina - roliga saker som inträffat i mitt liv idag som gjort att mitt hjärta dunkat lite snabbare:

* Fick blommor av en pensionär idag. "här får du, för du är så fin"
* En arbetskollega vill att jag ska stanna kvar på Lillvik i höst.
* En annan arbetskollega ska försöka ordna så jag får hyra ett litet hus i Kungsgården.
* Suttit ute i gräset med min favorit granne och diskuterat livet och fått höra hur bra granne jag är. "du är så klok, allt kommer att bli bra för dig, det vet jag" (känns lite vemodigt att jag inte kommer att bo kvar här så länge till)

Kommentarer

  1. du är så bra Ida och allt kommer bli bättre om du tänker så här <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg