Goda mellanmål som gör barnen glada

Frukost och mellanmål är så otroligt gott att äta tycker jag. Fick jag bestämma helt själv hade jag gärna ätit frukost till både lunch och middag, därför tänkte jag dela med mig att ett par mellanmålstips som garanterat gör barnen glada. De innehåller heller inte så värst mycket socker, vilket jag tycker är bra!

Kanelstekta äpplen med grädde👇🏻
Det här är riktigt gott, och kräver inget tillsatt socker. Jag steker bara äppelskivor i rikligt med smör och kanel, behöver man söta kan man göra det med agavesirap, eller lite honung. Servera med vispad grädde, lyxigt, enkelt och gott.

Yoghurtglass👇🏻
Yoghurtglass kan man göra på en massa olika sätt. Min bas är på rysk yoghurt, mjölk och en banan. Sen tycker jag det är gott att blanda i jordgubbar och hallon. Eller mango och kiwi. Låt stå i frysen i ett par timmar innan servering.

Bananpannkakor👇🏻
Så gott, jag verkligen älskar bananpannkakor, och till skillnad från vanliga pannkakor så blir man inte sådär ”svälld”i magen av dessa. Jag blandar banan, ägg och vaniljpulver. Man kan även blanda i keso. Stek i kokosolja eller smör, servera med tjock yoghurt och bär.

Dadelbollar👇🏻
En stor favorit här hemma sedan länge. Jag mixar dadlar, kokosolja, lite kaffe, kakao, kokosflingor, salt och cashewnötter. Rulla till bollar och rulla i kokosflingor. Så gott och riktigt mättande.

Kommentarer

Populära inlägg