En riktigt mysig förmiddag och dagens köp👇🏻


Hejsan. Idag på förmiddagen var jag, Astrid och Ivar på stan. Vi vaknade tidigt, vid 06 närmare bestämt och redan vid 09 var vi ute, med främsta mål att fika. Vi gick till ett café i centrum och Astrid köpte en nygräddad kanelbulle med choklad på och jag köpte en riktigt god cappuccino. Vi hade en riktigt mysigt stund medan Ivar sov i vagnen. Det är så roligt att umgås med Astrid nu, vi pratar och skrattar, hon har blivit så stor.

Efter fikat så blev det en tur på stan där jag köpte det här fina👆🏻 Två underbara böcker som fanns med på bokrean på vår bokhandel. ”Fantastiska fakta om djur” är vetkligen, helt fantastisk. Fina illustrationer och rolig fakta om alla världens djur, som man garanterat inte vetat om innan. Den stora ”Animalium” har jag suktat efter länge, så underbart fin med illustrationer och information. Astrid älskar att titta i böcker med bilder, särskilt på djur. Dessa två ska få en alldeles särskild plats i barnrummet. Tröjan och tajtsen kunde jag inte låta bli att handla. Så galet fina och alldeles mjukt, precis så som barnkläder ska vara tycker jag. Blir perfekt till Ivar i sommar. Det kommer från Lindex, som har 20 procent rabatt på hela barnsortimentet just nu också.

Ur miljösynpunkt handlar jag helst secondhand. Men titt dom tätt handlar jag förstås nyproducerade prylar också, men när jag gör det vill jag helst gynna vår lokala handel. Det känns extra bra i hjärtat, jag bor i en kommun där butik efter butik stänger. Så vill jag inte ha det. Nu ska jag njuta av en kopp kaffe medan båda barnen (!!) sover. Senare ska jag på gymnastik med Astrid. Och tänk, imån är det fredag igen. Vad härligt det ska bli med helg 🙏🏻 Puss så länge!

Kommentarer

Populära inlägg