Fräscht och gott - och riktigt enkelt

Jag älskar fräsch krispig mat, inte bara för att det är gott utan också för att min mage mår så bra utav det. Den senaste veckan har jag dragit ner rejält på feta mejeriprodukter - och vilken skillnad, redan på en vecka (tips till dig som ofta är uppblåst). Ikväll åt vi poké bowl, något jag började laga efter att jag tittade på ”Leilas supermat” (så bra program förövrigt). En poké bowl kan man göra på en massvis olika sätt, grunden brukar vara ris eller nudlar (vi gör med nudlar) sedan någon form av kött, ofta lax eller tonfisk, sedan valfria toppings. Ikväll gjorde vi med risnudlar, som jag låter svalna innan jag blandar med lite sesamolja, sedan laxtärningar, strimlade sockerärtor och morötter och avokado, toppa med sesamfrön. Det är inte svårare än så - otroligt gott och fräscht!


Så gott👆🏻

Kommentarer

Populära inlägg