Träning under graviditeten.

Hej!
Jag har precis varit ute och gått i en timme plus att jag gjorde en del gravidövningar (rygglyft, benböj, stålmannen) hemma efteråt. Det kändes hur skönt som helst efter en veckas sjukdom.
Träning är en självklar del av min vardag, därför tränar jag förstås som vanligt nu när jag är gravid. Jag tror det är därför jag mår så pass bra som jag gör, jag menar jag känner knappt att jag är gravid, förutom att jag är tröttare på kvällarna.
Mina träningsrutiner ä verkligen rutiner, det ser i stort sett lika ut varje vecka, jag promenerar varje dag, främst måndag till fredag men även på helgen om det finns tid. På tisdagar går jag på yoga och numera ska jag även avsätta en tid för gravidträning hemma. Ungefär 30 minuter då jag gör övningar som till exempel rygglyft och benböj, som jag nämnde ovan.

Alltså:
- Promenad mellan 40 och 60 minuter 4 till 7 gånger i veckan.
- Yoga en timme i veckan.
- Gravidträning hemma 30 minuter i veckan.

Självklart skulle jag kunna dra ner på promenaderna och istället fokusera på gravidträning. Men jag älskar att promenera och tycker att den motionen gynnar hela min kropp och gör mig starkare. Men så småningom antar jag att promenaderna kommer att bli värre, och gravidövningarna fler.

Kommentarer

Populära inlägg