Vecka 23.

Hej. Idag går jag in i vecka 23. Tänk, vecka 23! Veckorna springer iväg den här årstiden. Jag har mycket att göra på jobbet, därför har jag förstås blivit sjuk. Sitter just nu och skriver en artikel, snorar och nyser. Morgonens alvedon har lämnat systemet och jag känner febern komma krypandes, så typiskt! Jag blir sällan sängliggandes när jag är sjuk, men när man är gravid måste man nog tänka efter en gång till, om det är värt att träna med en förkylning. Därför blir det ingen yoga idag, kanske en lugnt promenad senare om febern skulle ge med sig.

Hur känns det att vara i vecka 23 då?
Förutom förkylningen så mår jag bra. Jag tycker att värken i ryggen och bäckenet har börjat ge med sig. Foglossningen har jag inte känt av på ett bra tag nu. Därför är det så trist att vara sjuk och inte kunna yoga, det håller mig verkligen i fas. Men promenaderna hjälper också en hel del, ger mig motion och stärker ryggen. Jag är så glad att jag har hållit i träningen från första början. Jag menar det känns inte ens att jag är gravid ibland. Men nu ska man väl inte vara allt för nöjd. Det är många veckor kvar och vad som helst kan hända.
Jag kom på en sak som är lite småjobbig. Jag är hungrig hela tiden (konstigt va?) men har svårt att veta vad jag ska äta, jag har haft ätstörningar tidigare så mat är inte alltid något positivt för mig. Jag har svårt att veta vad jag ska äta till mellanmål, när frukt och yoghurt inte hjälper. Bröd, fika och godis, som är det enda som ger mig någon form av mättnadskänsla, ger mig även en hel del ångest. Det är svårt, jag är inte rädd för att gå upp i vikt eller så, det kommer jag göra i vilket fall. Det är hjärnspökena jag vill undvika. Om någon har tips på nyttiga och mättande mellanmål lämna gärna en kommentar!
Nu ska jag fortsätta jobba, sen blir det raka vägen hem till sängen.

Kommentarer

Populära inlägg