Semesterlistan.

Vad ska du göra på din semester?
Jag har semester i fyra veckor i år. De två första ska vi rusta köket och de två andra ska vi njuta av riktig semester. Köksrenoveringen kommer att bli kämpig men det ska bli så härligt med ett nytt och fräscht kök.

Ska du åka någonstans?
Vi kommer nog åka en hel del till Nils stuga i skärgården i Söderhamn. Det är så fint där. Jag skulle gärna åka och bo på hotell någonstans också. Kanske hälsar på Nils syster i Linköping eller tar en tripp till Stockholm. Vilket som blir det nog en hel del dagsutflykter, det gillar jag.

Hur länge ska du vara ledig?
Fyra veckor. Men jag har flera dagar att ta ut, så kanske att man unnar sig en till vecka senare i augusti. Om inte annat går jag på föräldraledighet i september, ett par veckor innan BF, då ska jag bara förbereda mig, slappa och ha på mig pyjamas.

Vad vill du verkligen hinna med?
Jag ska försöka att ta det så lugnt som möjligt, och förbereda mig inför förlossningen. Jag vill gärna ligga ute och läsa, äta god mat och sova så mycket som möjligt. Jag skulle också vilja hinna med grill- och kubbkvällar med fina vänner.

Vad tror du egentligen att du kommer att göra?
Jag kommer nog göra det jag skrev här ovan. Det brukar lätt bli så.

Vad ser du mest fram emot?
Jag ser fram emot värmen, att inte behöva ha strumpbyxor eller byxor på mig. Sitta ute och fika och läsa en bra bok i solen. Att andas och längta efter bebisen.

Vad kan gå fel?
Att graviditeten slår ut mig så att jag bara ligger hemma i sängen hela sommaren.

Vem kommer du vara mest med?
Nils förstås. Men vill så gärna vara med mina fina vänner också, det brukar vara svårt när inte alla är lediga samtidigt, vissa har sommarjobb och vissa pluggar. Men man får försöka ta alla chanser som ges.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Mat och prylar till bebisen, kan jag tänka mig.

Vad kommer du köpa inför semestern?
Kanske lite nya sommarkläder och en ny bikini. Den jag köpte inför Portugal var helt värdelös, var inte mycket till stöd alls. Jag funderar även på att införskaffa mig linser, skulle vara så skönt att slippa glasögonen om det blir varmt, och man vill bada.

Kommer du bli brun?
Ja det hoppas jag. Var ju precis i Portugal men den brännan är så gott som borta nu, så trist. Hoppas solen visar sig i helgen så att jag kan sola lite.

Vad vill du säga till ditt semester-jag?
Att inte känna stress och bara ta dagen som den kommer. Även om man har något särskilt planerat, det går att skjuta fram eller strunta i, om man skulle behöva vara hemma och bara ligga i soffan en dag. Stressa inte upp dig i förväg och gör ingenting som du inte vill göra, var lite ego, du är ju gravid för sjutton.

Vad kommer du att äta?
En hel del grillat, pastasallad och glass!

Vad kommer du att dricka?
Vatten, Brämhults och smoothie. Kan jag tänka mig.

Vad kommer göra den här semestern extra bra?
Vädret förstås, det kommer vara soligt och varmt, men inte lika varmt som förra sommaren, det håller sig på ungefär 25-27 grader. Det kommer att vara extra roligt att laga mat i vårt nya kök, som kommer bli så himla bra. Jag känner att jag vill bjuda hem vänner på middag ungefär hela tiden.

Vad kommer du ha på dig?
Klänningar och bikini antar jag. Så bekvämt som möjligt i alla fall.

Vad oroar du dig för?
Att något ska gå fel med graviditeten, att bebisen ska komma för tidigt eller att jag av någon annan anledning mår dåligt.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Det kommer kännas extra speciellt att vara höggravid. Jag antar att jag kommer vänta med spänning och förväntan på förlossningen. Det kommer att bli speciellt.

Hur kommer du minnas din semester sen, i september?
I september har jag förhoppningsvis blivit mamma. Då kommer jag nog vara mitt uppe i en bebisbubbla och inte alls tänka på tid som har passerat.

Listan har jag lånat av fina Elsa.

Kommentarer

Populära inlägg