Känner mig lyckligt lottad

Precis som förra helgen blev även den här helgen riktigt bra. En sådan där helg man saknar redan på tisdagen veckan efter. I fredags åkte vi till min bästis Matilda på förmiddagen och lekte lite, det följdes av en liten loppistur sedan hem och leka i trädgården. På kvällen åt vi god mat, jag njöt av ett glas rödvin på altanen medan storasyster lekte och lillebror roade sig i hoppgungan. Får nypa mig i armen ibland, vad lyckligt lottad man är. På kvällen hade jag spa, gjorde hårinpackning och ansiktsmask med fötterna i ett fotbad, så-himla-skönt. Lördagen började med en långpromenad med musik i öronen. Vid lunch åkte Nils iväg på svensexa. Då åkte jag och barnen till Högbo med en fin vän och hennes två barn. Vi lekte, tittade på djuren och åt glass i solen. Vid läggning somnade jag bredvid storasyster, man gör lätt det efter för många Alfons Åberg böcker och en 2-åring som inte vill sova. Men när man kommit ner och slår sig ner i soffan så tänker man bara på allt det fina. Det spelar ingen roll hur mycket bråk dagen bjudit på. Och det tycker jag är så skönt, att avsluta dagen med fina glada tankar. Tidigt på lördagskvällen kröp jag ner bredvid en sovande Ivar (som har två tänder som precis spruckit igenom), tycker så synd om honom, man verkligen ser hur mycket det kliar och gör ont, försöker lindra med bitleksaker och alvedon då och då. Idag åkte jag och Astrid på kosläpp i Kungsgården, så mysigt att göra saker med bara ett av barnen tycker jag, kunna lägga all fokus på henne eller honom. Längtar tills Nils går hem på ledighet första juni så vi kan göra mer sånt. Det tror jag barnen också behöver. Egentid. Efter lunch åkte vi hem till Matilda, Lou och Johan. Matilda fyller år dagen till ära och det ville vi förstås fira, min fina vän som jag tycker så mycket om. Vi åt tårta, drack kaffe och lapade sol, medan barnen lekte. Ikväll har vi ätit kycklingsallad ute på altanen, och nu gick Nils precis upp för att läsa för Astrid. Jag själv ska lägga Ivar om en liten stund. Sen ska jag slå mig ned i soffan med en god chiapudding (kanske världens godaste faktiskt), har delat med mig av receptet på den tidigare, den innehåller i alla fall, chiafrön (förstås), kokosmjölk, rysk yoghurt, agavesirap, vaniljpulver och kokosflingor.

Jag känner mig så lycklig❤️

Kommentarer

Populära inlägg