En fantastisk helg

Ja, precis som rubriken lyder.. så har jag haft en fantastisk långhelg. I fredags så var jag och Ivar iväg på en loppisrunda på morgonen. Sedan vid lunch åkte Nils iväg och fiskade och jag och ungarna gick hem till Ingrid, Astrid bästa förskolekompis. På lördagen väntade en möhippa för mig, men på morgonen hann jag ändå iväg på en loppisrunda. Köpte en fantastisk kimono som jag tänker att jag ska dricka mitt morgonkaffe i. Den är mörkblå med rosa blommor, den är luftig och skön, perfekt att ha på sommaren. På eftermiddagen stack jag iväg på möhippa för min vän Anna som ska gifta sig om en dryg månad. Vi hade picknick, drack bubbel och pratade länge, innan vi gick iväg på restaurang och pratade lite till, mest om bröllop och allt vad det innebär. Så himla mysig dag. Idag vaknade jag rätt pigg, fick sovmorgon av Nils, och väl nere möttes jag av en glad 2-åring och en sovande bebis. Jag, Ivar och Astrid gick en liten promenad på förmiddagen. Mest för att jag skulle fråga om jag fick köpa sticklingar av en dam längre bort i vårt område. Hon har en helt magisk magnolia på sin gård, snäll som hon var så fick jag tre kvistar, de står i vatten i mitt kök nu, ivrigt väntar jag på att det ska komma nya rötter så att jag kan plantera ut dem i trädgården. Förhoppningsvis har jag en lika fin buske som hon en vacker dag, men det dröjer nog. Hennes är nämligen från 80-talet. ”Du är välkommen tillbaka när du vill” sa hon innan vi gick. När vi kom hem fick vi besök av mina föräldrar. Senare åkte vi hem till en av mina bästa vänner och hennes dotter och lekte. De följde sedan med oss hem och grillade. Så mysig avslutning på en väldigt fin helg. Puss!

Kommentarer

Populära inlägg