Inga löften men drömmar inför det kommande året

Hej. Juldagarna är förbi och precis som varje år känner jag mig tom. All denna förberedelse och längtan efter jul. Så vips är den över på bara några dagar. Vi har haft det bra. På julafton var vi här och firade med Nils familj och på juldagen firade vi med min familj. Annandagen var lugn. Då tog vi en promenad till stan, kikade lite, Astrid hoppade studsmatta sen lekte hon lite i lekparken på vägen hem. Idag har vi varit i Gävle hos Nils föräldrar, Astrid har lekt med kusin Karin sen stannade vi och åt middag där.

Astrid och Ivar har fått så fina julklappar. Jag också för den delen. Ivar har fått kläder, nallar, presentkort, en fin gallerfilt och boken ”mitt första år” som jag ska börja fylla i. Astrid har fått en himla massa fint hon också. Bord till hennes lekrum, två spel, figurer, pennor och pysselböcker.. bland mycket annat. Favoriten blev dock ”apis”, en mjukisapa som jag köpt secondhand, som kan låta. 

Jag är så tacksam över alla fina personer jag och mina barn har i vår omgivning. Det känns extra mycket under en sådan här helg. Nu ser jag fram emot att starta denna föräldraledighet på riktigt, få rutiner, börja löpträna, och räkna ner dagarna till våren. Har ni några nyårslöften till det kommande nya året? Det här året ska jag bara ta som det kommer. Inte ha några krav eller löften.

Men däremot kan man ha drömmar...

- Jag ser framför mig hur vi lyckas ännu bättre med odlingarna i sommar. I framtiden vill jag ha ett växthus på gården. Men det är ingenting jag drömmer om till det kommande året. 
- Hur vi åker på semester i sommar med inte bara ett utan två barn. 
- Att vi börjar äta mer vegetarisk mat.
- Att vi rustar något hemma, jag vill gärna byta golv på nedervåningen och måla om i vardagsrummet. 
- Jag har köpt en ny kamera till mig själv i julklapp så det här året vill jag gärna börja fotografera mer. Framkalla bilder att sätta i album och dokumentera mycket, både i text och bild.

Puss så länge!

Kommentarer

Populära inlägg