En lista om tid.

Vad är ditt förhållande till tid?
Jag gillar tid. Jag tycker om att ha vakna tidigt och göra något värdefullt av timmarna.

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Det är nog förmiddagarna. När man kommer till kontoret, gör en kopp kaffe och tittar igenom mailen och tänker att nu är det en ny dag igen.

Vilken är den bästa veckodagen?
Fredagar, helt klart.

När går tiden som snabbast?
Från det att jag går upp till att jag går till jobbet, jag brukar göra i ordning mig och äta frukost och tiden bara flyger iväg så får jag alltid stressa iväg.

Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?
Jag försöker att sminka mig så lite som möjligt men de dagar jag faktiskt sminkar mig tar det väl ungefär 10 minuter en kvart.

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i, bortsett från nu?
Jag skulle vilja vara ung på sent 70-tal. När jag hör hur mamma pratade om när hon var ung så blir jag så avundsjuk. Alla frisyrer, kläder, bilar, fester. När jag tittar på gamla bilder brukar jag tänka "jag önskar jag fick uppleva den tiden".

Äter du fort eller sakta?
Väldigt sakta, Nils brukar ha hunnit äta upp innan jag har ätit halva min portion.

Vad gillar du mest att lägga tid på?
Jag tycker om att prioritera promenader och middagar. Och träffa vänner så klart.

Vad gillar du minst att lägga tid på?
Det måste nog vara sådant där tråkigt, som att betala räkningar. Allt det där man "måste" göra ibland.

När brukar du gå upp och lägga dig på vardagar?
06.30 ringer min klocka och jag går och lägger mig ungefär vid 22 tiden. De senaste veckor har jag varit så himla trött (i och med graviditeten) så nu somnar jag en sväng vid 20 också.

Ditt längsta förhållande?
Jag och mitt ex var ihop i drygt 4 år.

Vad är den längsta perioden du varit singel?
Innan jag träffade mitt ex hade jag aldrig varit ihop med någon. Vi blev ihop när jag var 16, tror jag.

Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Hade jag haft mer tid skulle jag måla eller skriva. Fantiserar om ett eget litet kontor där jag kan stänga in mig i flera timmar och bara producera bra saker. Men med jobb, matlagning och träning så hinns inte sådant med just nu. Men i sommar kanske?

Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Då hade jag och Nils precis kommit till min bror för att fira deras äldsta som fyller 7 år imorgon. <3

Vad gör du om tre timmar?
Då ligger jag nog i soffan och slötittar på tv. Eller så har jag precis tagit en dusch eller en promenad.

Vad ser du dig själv om 10 år?
Jag hoppas att jag har ett bra betalt jobb som jag trivs med ( trivs väldigt bra just nu också). Jag och Nils bor i hus i Örta med våra två barn (tänk att en av dem anländer redan i år!!)

Kommentarer

Populära inlägg