Det är logiskt att vara trött när kroppen producerar en helt ny människa.

Hej.
Vad många det var som läste blogginlägget igår. Roligt! Jag tänkte att jag skulle berätta lite om min graviditet. Jag är i vecka 17 nu och veckorna rent av flyger iväg. Den 28 april ska vi på ultraljud och bara några dagar efter så flyger vi till Portugal. Det känns så roligt att jobba när man har ett mål, i detta fall två stycken! Jag längtar så mycket efter att få se vad det är som finns där inne i magen. Det känns ganska så overkligt än så länge. Har jag bara inbillat mig? Är det en matbebis? Ja det är många tankar i huvudet just nu.
Överlag så mår jag bra. Jag försöker att se graviditeten som en positiv upplevelse istället för 9 månader av krämpor. Då känns allt lättare, att vara gravid är en speciell upplevelse och jag vill ta vara på den lika mycket som jag kommer att ta tillvara på tiden när bebisen kommer.
Jag har knappt mått illa men jag är väldigt trött. Jag som gillar att mysa i soffan, läsa böcker och somna tidigt tycker inte att det är jättejobbigt egentligen. Förutom att det skulle vara trevligt att vara vaken lite längre än till klockan 21 på helgerna. Man blir lite begränsad helt enkelt och jag träffar inte lika många vänner längre, vilket är trist.
Men det är ju så logiskt allting. Det är klart att man blir trött när kroppen håller på att producera en helt ny människa, och när man ser det så känns det så himla häftigt. Jag är så glad att jag får vara med om detta!

Kommentarer

Populära inlägg