Vad jag borde göra när jag gör annat.

Jag borde fotografera mer.
Jag använder min kamera i stort sett varje dag, men bara i jobbsyfte. Varför har jag inte tagit vara på de gula löven längs vid kanalen? Det har liksom varit som en tunnel av guld de senaste veckorna och nu är det bara en stor sörja på marken. 
Jag tyckte det var så roligt förr. Släpade kameran överallt och blev överlycklig om jag lyckades fånga ett ögonblick. Sedan kunde jag titta på den bilden i evigheter. Jag kollar i Iphoto och ser att det knappt finns någon bild där från den här sommaren, bara några enstaka. Nä det får bli lite av mitt mål de kommande veckorna, att helt enkelt fotografera mer. 


























Hittade i alla fall den här på datorn. Från en kväll i Söderhamn i somras, blir så glad att jag spricker. Och lite ledsen för att sommaren känns så långt borta nu. Tänk att man ska överleva ännu en vinter innan man får njuta av ljumma vindar ute vid havet igen. 

Kommentarer

Populära inlägg