En liten lista på onsdagsförmiddagen.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Jag gick på mitt allra första yogapass och det var faktiskt riktigt roligt, fast tungt. När jag kom hem hade Nils gjort i ordning middag + efterrätt och vi tittade på Dessertmästarna i soffan och höll hand. Jag är så lycklig med honom. 
Vad gjorde du kl 08 imorse? Det var drygt 40 minuter sedan. Då hade jag precis börjat äta frukost och läsa bloggar i köket. 
Det sista du sa högt? Godnatt till Nils igårkväll.
Det sista någon sa till dig? Han sa nog godnatt tillbaka.
Vad var det senaste du åt? Frukost för en liten stund sedan. Två kväckemackor, kokt ägg och smoothie. Nu dricker jag kaffe. 
Vad var det senaset du köpte? Igår efter jobbet sprang jag in på en hälsokostbutik och köpte lite vitamintillskott, det behövs såhär på hösten. 
Vad är det för färg på din ytterdörr? Den är mörkgrå och riktigt tjock, som en pansardörr. 
Vad är det för väder hos dig nu? Tio grader varmt och lite lagom grått.
Godaste glassmaken? Choklad faktiskt. Brukar tröttna på glass om det är något "speciellt", men kommer nog aldrig tröttna på chokladglass.
Sover du tungt? Om jag gör.
Drömmer du mardrömmar? Allt för ofta, jag skulle nog kunna säga att jag drömmer mardrömmar varannan dag. 
Vad ser du om du tittar åt höger? Min vita köksvägg, tittar jag lite snett åt höger ser jag en övermogen ananas, damn it.
Favoritgodis? Punchkottar, alltid.
Höger eller vänsterhänt? Höger.
Morgon eller nattmänniska? Morgonmänniska utan dess like. 
Hur många kuddar sover du med? Tanken är att jag ska sova med en kudde men jag rullar runt så mycket i sängen så jag använder nog närmare tre kuddar.
Vad är viktigt för dig? Min familj, trygghet och stabilitet.
Är du kittlig? Ja det är jag väl, men skulle aldrig erkänna det.
Stökigt eller välstädat? Välstädat, är väldigt pedant av mig. 
Bästa grönsak? Avokado och gurka.
Vad är det bästa med söndagar? Tända ljus och strosa runt i raggsockor, sitta och läsa en bra bok medan något gott bakas i ugnen, typ det.

Listan har jag lånat av fina Elsa.

Kommentarer

Populära inlägg