En lördag i oktober när marken är blöt och fåglarna flyr.

Jag skulle kunna fortsätta på förra inlägget om hur dåligt allting känns just nu. Men det tänker jag inte göra. Jag har fortfarande ont överallt men det är lördag och jag ska precis göra pajdeg till kvällens middag, så jag är rätt lycklig ändå. Lycklig för att jag får dela mina dagar med världens finaste person som skedar mig på kvällarna och håller min hand så gott som jämt.
Igår började jag läsa en ny bok. "Låt vargarna komma" heter den och redan efter 50 sidor är jag fast. Har läst lite idag också och den är så svår att lägga ifrån sig.
Ikväll blir det ingen läsning dock, jag ska istället på födelsedagsfest för Jessica. Det ska bli trevligt, men vore trevligare om jag var piggare.
Imorgon ska jag förhoppningsvis åka till Gävle med Nils, strosa i affärer och fika på kondis, en riktigt mysig söndag såhär i sluten på oktober, (hjälp snart är det jul, längtar så jag spricker).

Kommentarer

Populära inlägg