Ultraljudet.

Hej. Igår var vi på ultraljud i Gävle. Både jag och N var nervösa innan, vi visste inte riktigt varför. Bebisen höll på att leva om när vi satt i väntrummet så att det fanns ett liv där inne i magen var det ingen tvekan om, men ändå var vi nervösa. När barnmorskan tog mitt blodtryck låg det på över 90 i undertryck (så högt har jag aldrig haft förr). När vi väl gjorde ultraljudet så såg inte jag så mycket, förutom ett tickade hjärta och en fot (smälte lite). Men bebisen mår bra och allt är som det ska, den känner sig helt enkelt inte redo att komma ut ännu. Efteråt fick vi en ny tid, på tisdag ska vi till förlossningen igen och då är det ultraljud, ctg-kurva (sammandragningar och bebisens hjärtljud) och andra undersökningar av doktor som gäller, och har vi tur så blir det igångsättning då. Men vi kan även få vänta till torsdag, allt beroende på hur bebisen mår. Jag försöker att hålla humöret uppe, det är trots allt bara fem dagar till nästa torsdag. Nu när jag varit gravid i närmare tio månader så känns inte ett par dagar extra som någon större match egentligen. Men jag hoppas förstås att det ska dra igång av sig själv innan tisdag. Jag känner mig inte alls speciellt bekväm med att bli igångsatt, jag vill att det hela ska ske på naturlig väg.
Nu ska jag snart gå på en loppis här i stan sen ska jag hem och vila, vaknade så himla tidigt idag och känner mig förkyld så vila känns som det bästa just nu. Kanske tar mig ett bad med boken i handen. Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, N är sugen att göra något men jag har lite svårt att koncentrera mig i denna eviga väntan. De flesta av våra vänner verkar vara upptagna så det lutar nog åt en hemmakväll i soffan, kanske med pizza?

Kommentarer

Populära inlägg