Tio dagar.

Hej! Idag blir vår lilla Astrid redan tio dagar. De har gått så himla fort, vi lär känna vår lilla tjej lite mer för varje dag, och jag blir mer och mer självsäker i rollen som mamma. Tänk att det faller sig så naturligt? Hur man kan vara så nervös innan men sen är det inte speciellt konstigt alls. Det är klart att det var hon som gömde sig där i magen!
De här tio dagarna har vi mest träffat vänner och familj och slappat runt. Astrid sover bra på nätterna men eftersom hon gick ner i vikt i början får vi väcka henne på nätterna för mat. Sen sover hon oftast till 7-8 på morgonen, så vi är faktiskt rätt utvilade (just nu). Amningen har strulat men nu äntligen fungerar den faktiskt väldigt bra, hon vill äta ungefär varannan timme och vi har i stort sett slutat med ersättning. Idag ska vi iväg och väga henne igen så får vi se hur mycket hon har gått upp sedan i tisdags. Senare idag kommer två kompisar förbi sen ikväll blir det middag och idol för mig och Nils. På tisdag ska Nils börja jobba igen, det känns lite läskigt, men jag känner mig ändå ganska trygg, tycker mest synd om honom som ska behöva jobba om nätterna blir jobbiga, jag kan ju sova på dagarna. Nu ligger mitt stora hjärta och sover, inatt var han vaken med Astrid som var pigg mellan 03 och 05.30 (inte varit det sedan hon kom), medan mamman fick sova. Så himla glad att han är pappa till min lilla tjej.

Kommentarer

Populära inlägg