Nu är det bara vi två.

Hej. Astrid har redan hunnit bli 15 dagar, och igår började Nils att jobba igen. Märklig känsla, det har känts som om han varit hemma hur länge som helst, och nu saknar jag honom hela dagarna, det blev så ensamt på något vis. Men som tur är ska Nils ta ut lite föräldraledighet vid jul så då får vi ha honom hemma ett tag i alla fall. Men det går bra för mig och Astrid. Jag har dock haft väldigt ont i huvudet den senaste tiden, har hört att många drabbas av vätskebrist när de ammar, man ska tydligen dricka litervis med vatten dagligen, men vem kan det? Jag kanske dricker 1,5 - 2 liter om dagen, vatten kombinerat med resorb och alvedon, men ingenting hjälper. Riktigt jobbigt! Imorgon ska vi få hembesök av BVC så jag tänkte fråga henne då om det kan vara något annat än just vätskebrist, hört att det är vanligt att få blodpropp efter förlossningen, eller är det kanske blodtrycket som spökar? Vilket som så skulle det vara skönt om det gick över, dagarna blir rätt jobbiga när man inte är på topp.
Nu har jag precis ätit lunch och lilltjejen har somnat. Min mamma kommer hit om en stund sen tänkte jag bada henne och sen ska vi vänta in pappan, senare ska jag åka och köpa blöjor (går åt mer blöjor än jag trott) sen blir det soffmys resten av kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg