Vecka 36.

Tänk att vi redan är i vecka 36. Jag hoppas att helgen kommer att gå fort för vips så är det tisdag igen och starten för en ny vecka, helt galet. Jag tror inte att man räknar veckor så noga som när man är gravid. Vanligtvis brukar man vilja att tiden ska stå still men nu är det tvärtom.
Nu börjar jag längta riktigt mycket efter bebisen, förlossningen skrämmer mig knappt, jag kommer ju att få träffa mitt barn efteråt. Hur kommer du att se ut? Hur kommer du att vara? Så många frågor att jag knappt kan bärga mig. Idag var jag hos min barnmorska och vi har börjat skriva ner lite tankar inför förlossningen samt kollat hur bebisen ligger. Jag mådde dåligt förra veckan (och ett par veckor innan) bland annat har mitt blodtryck varit lite högt, vi trodde att det kanske var havandeskapsförgiftning men nu såg allt jättefint ut, både mitt blodtryck och lillens hjärtljud (som också var lite höga förra veckan). Bebisen ligger nedåt med "ruckbart" huvud, den har alltså inte fixerat sig ännu. Men barnmorskan sa att den troligtvis inte kommer att vända på sig mer nu så snart så kanske den är redo att komma ut. Annars så börjar jag bli piggare, orkar jobba i stort sett hela dagarna och på kvällarna är jag ute och går som vanligt, fast lite kortare sträckor.
Vi har även bestämt vad bebisen ska heta, vi har ett pojk och ett flicknamn, men det håller vi får oss själva tills bebisen tittar ut! Nu har jag två jobbveckor kvar sedan ska jag fokusera på avslappning, yoga, motion, mat, läsning och sömn. Ska bli så jäkla härligt!

Kommentarer

Populära inlägg