Oj jag glömde visst!

Nu var det allt för längesen jag var inne här och skrev några rader. De senaste veckorna har jag mått rätt dåligt, haft ont i huvudet, varit illamående och haft riktigt jobbiga förvärkar. I stort sett alla dagar på min ledighet mådde jag dåligt, därför gjorde vi inte så mycket, förutom lite småäventyr så som middag ute och så. Lite därför det varit tyst här, jag har helt enkelt inte orkat!

Igår var jag iväg till barnmorskan en sväng för att kolla mitt blodtryck igen, det håller på att stiga så jag har varit rädd för att det är en havandeskapsförgiftning som spökar (och igår mådde jag riktigt pissdåligt) men det är det inte som tur är (än så länge).
Idag däremot vaknade jag upp pigg och relativt kry, orkade jobba hela dagen och har till och med fått till en promenad på kvällen. Hoppas det verkligen håller i sig de sista veckorna nu.

Idag går vi in i vecka 35 (!!). Tänk att lillskrutten kan titta ut när som helst egentligen. Ibland har jag svårt att sova. Jag kan tänka på att jag ska vakna på natten och det hela har dragit igång, skulle det ske nu skulle jag bli lite rädd, men om 2-3 veckor så, då får bebis gärna titta ut.

Nu ska jag slötitta lite tv, kvällsfika innan jag ska lägga mig och läsa. Onsdag imorgon och tredje arbetsdagen efter semestern!

Kommentarer

Populära inlägg