Luciafirande och redaktionshäng.

Hej! Kom precis till redaktionen efter att ha varit och tittat på Luddes luciafirande på förskolan, riktigt mysigt med sång, fika och glada barn. Nu ska jag färdigställa lite texter sen blir det en loppisvända i eftermiddag, ska köpa köksbord och köksstolar, kommer säkert hitta något annat fint också. Sen ska jag köpa de få julklappar jag har kvar, känns skönt att jag vet vad jag ska köpa, faktiskt. Ikväll blir det nog rätt lugnt, kanske en promenad och film. Imorgon är det Luciafrukost på Folkets hus överdrivet tidigt, men det kommer bli hur mysigt som helst, kan jag tänka mig, hjärta tomtegröt. Helgen blir nog också lugn, imorgon kväll ska jag till kyrkan och fota lite och på lördag kanske det blir en tur till Gävle på kvällen, sen är det andra advent på söndag, alltså på riktigt? hur fort är det meningen att tiden ska gå egentligen. Just nu längtar jag bara till januari, när jag börjar jobba på riktigt, bor på Dalslänningen och har en Abbe att gosa med. PUSS

Kommentarer

Populära inlägg