Listan från 2012, nudå?

Har du gjort någonting i år som du aldrig gjort tidigare? Jag har lämnat mamman och pappan och flyttat till en liten stuga i Gävle och blivit självständig och ensam.
2013: Sen jag bodde i Gävle har jag flyttat tre gånger. Jag har kämpat för ett jobb som jag nu har fått. Jag har jobbat på ett kärnkraftverk och jag har sett Skraeckoedlan två gånger. 

Årets största musikaliska upplevelse? Johnny Flynn, Trampled by Turtles och Jay Malinowski. kan även säga att detta har varit året då Mumford & Sons verkligen fastnade i hjärtat.
2013: Detta år har jag lyssnat hemskt mycket på Skraeckoedlan, Horisont, God is an astronaut, Vidunder och massa annat bra.

Vad är din största lärdom från det senaste året? Att man inte ska gräva ner sig så mycket när det händer jobbiga saker, jag har verkligen varit på botten. vill-aldrig-dit-igen.
2013: Precis det där är min största lärdom även detta år, jag har slutat gräva ner och isolera mig  när det händer jobbiga grejor, annars har jag lärt mig att om man kämpar tillräckligt mycket får man det man vill ha, det är bevisat nu.

Vad har gjort störst avtryck på dig från det senaste året? Att bli dumpad för första gången. hade ingen aning om hur det skulle kännas. men nu vet jag. och vill ungefär aldrig vara med om det igen.
2013: Allt har gjort avtryck på mig det här året, han gnager fortfarande, men det är så långt bak i huvudet nu. Annars har jag fått ett till syskonbarn, träffat sjukt mycket bra människor, och varit på världens bästa festival i Leksand, det känns i hjärtat.

Vad kommer du sakna från 2012? Min och F's sommar i Sandviken. så-himla-galen. kommer antagligen aldrig få uppleva den igen. men den kommande sommaren blir bra den med. Lika galen sommar i Gävle kanske?
2013: Det finns nog ingenting jag kommer sakna, ser snarare fram emot att göra 2014 till ett så himla mycket bättre år, jag är så trött på att flytta runt, aldrig hitta hem och aldrig vara nöjd. 

Årets största upptäck inom film/serier? Parks and Recreation (!!!) Arrested Development och Boardwalk Empire. jag har även sett en massa bra filmer de senaste månaderna. bland annat It's kind of a funny story, Hesher och såklart... The Campaign!
2013: Har precis tittat på två säsonger av Dag, så himla bra, Bron är även en av mina absolut bästa serier. Downton Abbey är fortfarande en stor favorit. Annars är serieutbudet sig likt. Tänker inte rabbla upp bra filmer jag sett detta år, det är för många. 

Något eller någon du kommer sakna från 2012? Jag kommer att fortsätta sakna honom. han har varit en så stor del av mitt liv och det är jobbigt att bara släppa-och-inte-bry-sig-längre. men det går framåt. det gör det. snart kanske du bara är en person jag en gång kände.
2013: Jag kommer sakna den här sommaren, onsdagspub, alla galna utekvällar med fina personer och framför allt mitt sommarvik på Lillvik, det gav mig så himla mycket. Jag levde verkligen i somras, då tyckte jag det var hur skönt som helst, men 2014 vill jag helst bara hitta en vardag värd att leva i. 

Vad har du för mål under 2013? Att inte vara så hård mot mig själv, att tillåta mig själv att göra sådant som jag mår bra utav, även om mitt huvud väldigt ofta förbjuder det. Om jag ska vara ärlig så kan det kommande året knappast bli sämre än 2012, året jag aldrig glömmer, ungefär.
2013: Hitta en vardag, köpa en lägenhet, vara en duktig journalist och resa till något fint land.

Kommentarer

Populära inlägg