För den som orkar - läs.

#1 
Känslomässigt kaos
ihop men isär
bomullssblickar blir nackkyssar
du blir han
skakar - sprakar - spricker.
krishantering
igen.

för där axlar möter hals
där hjärta möter liv
där känslor pumpar fritt
intakt
stillastående

ett växthus av komplex.

#2
En skråma
sägs men hörs inte
som vibrationer i avgrunden
tynar bort
försvinner och kommer aldrig igen
som ett rum med dåtid
jag är där
men du är nu.

och med pumpen i halsen
byter saliv med varandra
men tänker på hoppet, krocket, tidiga mornar i april.
det där jävla ruset

men faller igen
för dig - med dig - ifrån dig.

#3
Sagt med osagt
sammanflätade, fast otillräckligt
en omöjlig process
svider
och du bara förvrider
kvider

men jag blickar efter en slutstation
från skärvorna
mot körsbärsdrömmar och rus
men allt är bara torkad ögonvätska

och utgående datum. 

#4
Morgonbris
ryckningarna i mungipan
blir till närstrider
sekunder - dunder - brak

som två själar på drift
rubbade och sönderslitna 
vi kommer inte loss, iväg

och ångesten gnager i mig - 
äter mig.

#5
Ett kaosartat virrvarr
sicksack genom tiden
jag bromsar
men allt bara sinar
rymmer

"kaos är granne med Gud"
du är granne med blodpumpen 
sinnesrubbad
ohållbart
som en stöt genom skelettet
som aldrig riktigt dunstar

#6
Vilken jävla kliché livet kan vara
oförutsägbart
men vet ändå allt
"alla som kämpar går under"
exploderar
det skräller i bröstet

river sönder
allt som går att rivas
gråter men aldrig igen
en sandbank av dubbelslag

men jag ser när jag blundar
och blundar när jag ser.

#7
Rimfrost
i ett kantstött hjärta 
kommer inifrån
pulserar ut
letar efter kicken
"det var dom som älskade mest
som frosten tog"
vrids ur led
vaknar
lever
glömmer.

#8
Ångest
"man får inte leva om sitt liv
det är det som är själva grejen"
tidspress och stress
det gick verkligen sönder
hjärtat
varje dag är en unik möjlighet
och så vidare.

#9
Hans röst dränks i alla andras
men vad gör man då
när man är så skör att man nästan går sönder
för ingenting egentligen.

men måste överleva
ta sig igenom
han borrar sig in
där axlar möter hals
"vi är mitt i det"
precis nu.

#10
Förlorar igen
ett geometriskt mönster
vassa kanter
liksom skär i benmärgen
ångestladdning
ett rev av ihopsvetsade ord
urtömda
sköljer iväg och drunknar.

till och med vinden lever
tar sig någonstans
pulserar
och jag bara trampar
en grop av ångest

fylld av ord som tappat mening
tappat allt.

#11Så jävla tragiskt
söderslitet
du kastar runt det som får livet att pulsera i mig
glömmer hur skör jag är
hopplösheten borde veta bättre
borde blockera 
koncentrera 
men allt är bara rutin
och morfin.

kompletterar och konverserar 
tror jag inte riktigt är där
bland gäspningar
falska leenden 
i höjd med dina hjärtslag

tappar balansen
kallar på ambulansen.

#12
Som en stege utan steg
du lever bara en gång
så himla oriktigt
vi lever varje dag
men vi dör bara en gång
men vad är värt något i slutändan
när vi ändå bara dör
förmultnar
glöms bort

ingen jävla ting.

#13
Allt bara passerar
susar
som om det aldrig hänt
glömmer bort
du får mig att ångra
allt som var allt
kramp i hjärtat
likt ett glashus
skör och genomskinlig
gör allt jag aldrig gjort

för vad spelar det för roll
jag är redan slut
klar.

#14
Jag skulle kunna älska dig
men bara spärrar och slår
vill mest hela tiden
dela andetag
dunkande hjärtan
finna något värt
värt att ha

det skulle kunna vara du
men du är bara en av alla kickar 
som passerar
och hjärtat fungerar
så mycket bättre
med dig utanför.

#15
Hopplös i hopplösheten
hjärtat blir ett monster, en fiende
ni ser bara en fasad, en glädjespridande vägg
men allt bara gnager - värker - gör ont
på mig.
inuti - ett maratonlopp

ett krig
hjärtskärande och knivskarpt.

#16
Jag gav dig allt
men det gick sönder
rasade samman och kom aldrig igen
som krossat glas
spillror
det var du
du trampade, stampade, klampade
på bröstkorgen
bara sådär
så var det borta
trasigt
och jag såg dig aldrig igen.

#17
Du rör dig framåt
snälla sluta aldrig
jag kommer inte längre än till dörren
spärren
kommer nog alltid vara lite fast
pausad.

Du lever vidare
jag lever nog inte alls
det hände något
där i april
i mig
med mig

ohanterbart
okontrollerat.

#18
Det var aldrig riktigt äkta
hjärtats vilja att hitta något
letar fortfarande
men är så nära kanten
får svindel
backar - tappar - packar
rymmer från mig själv
jag tror jag är en sådan
som aldrig riktigt kommer komma fram
hitta rätt.

trampar bara snett.

#19
Trädtoppar
droppar och stoppar
strimmor genom oputsat fönster
letar efter dubbelslag
tumult
meningen med det där.

men de börjar blekna nu
hjärtslagen
dina i mina
minnesbilder och rus
dör lite grann

som en elchock genom hjärtat
finner jag något annat.

Kommentarer

Populära inlägg