Gör ont i hjärtat.

Ibland hatar jag verkligen mig själv - mitt beteende. Människor borde inte vara nära mig, jag gör folk besvikna, kanske inte alltid, men ofta. Jag är så trött, utmattad, det blir inte bättre av att jag går ut och dricker mig full en tisdag, men det mättar för stunden - lugnar, men framkallar ångesten från helvetet. Borde förändra allt nu, jag ska förändra allt. Få ett jobb - hitta ett hem - vara glad. Det är inte så här det är meningen att det ska vara, jag vill inte vara såhär. Vill inte finna någon tröst i alkohol, jag kan skämmas över att jag inte kan hantera vardagen, allt är så himla bra nu, egentligen. Men mitt huvud hänger inte riktigt med, bara stannar och klampar i samma gamla dåliga vanor, hatar de där vanorna.
Vill bara explodera ibland. 

Behöver något lugnande
Varva ner
Andas
Skulle nog ha flyttat till det där huset i Västerberg ändå, fan.

Kommentarer

Populära inlägg