Vecka 31.


Idag går jag in i vecka 31. Tänk vad veckorna går. 75 procent av graviditeten har redan gått. Men ändå önskar jag att tiden skulle gå fortare. Vill ju ha min lilla knodd i famnen.
Läget just nu då: Sammandragningar, förvärkar, trötthet, huvudvärk och allmänt less. Det har varit ett par riktigt jobbiga veckor. I Spanien fick jag sammandragningar så fort jag tog ett steg och nu kan jag knappt cykla till jobbet. Fick dock en känsla igår att det kommer bli bättre. Jag tog en lugn promenad och gjorde några övningar hemma och på kvällen kändes det faktiskt bättre. Ska även börja simma nu. Men jag hoppas ändå att jag ska få må bra nu de sista veckorna. Tur att jag ska till barnmorskan nästa vecka, då kan jag prata lite med henne. Det känns inte heller helt fel att jobba i två veckor och sedan vara ledig i två veckor igen. Mår jag fortfarande dåligt efter semestern kanske jag går hem tidigare än beräknat. Vi får se. Men nu ska jag jobba vidare i en timme eller två, sen ska jag gå hem!

Kommentarer

Populära inlägg