Fredagslistan.

Vad har du på dig? Jag har på mig svarta strumpbyxor och en svart halvtransparent skjortklänning som jag fyndade på mellandagsrean.

Hur mår du? Jag mår rätt bra. Det är fredag och jag känner mig nöjd över veckan. Jag är rätt trött men ser fram emot middagen jag snart ska börja tillaga. Fredag som sig bör.

Vad önskar du just nu? Jag önskar mig maj ungefär. När våren kommer på riktigt och man kan börja smida sommarplaner. Jag vill så gärna spendera tid i Nils stuga.

Vad har du ätit idag? Idag drack jag lite smoothie till frukost hemma innan jag åkte till jobbet. Efter en stunds jobbande skulle vi äta gemensam frukost på kontoret. Då åt jag två knäckemackor och en yoghurt. Till lunch har jag ätit pastafjärilar och köttfärssås.

Vad ska du göra imorgon? Imorgon är det lördag. På dagen har jag inga planer alls men på kvällen ska jag och Nils äta middag (eventuellt ute på restaurang) och gå på bio,  The Imitation Game, verkar så himla bra.

Och ikväll? Jag och Nils ska äta trerätters ikväll. Räkcoctail till förrätt, oxfile till varmrädd och citronkaka till efterrätt. Sen blir det nog några karameller i soffan till På spåret och Skavlan. Hjärta fredag.

Vem saknar du? Jag saknar mina föräldrar och mina syskon+syskonbarn så fort jag inte har träffat dem på ett tag. Det är jobbigt.

Senaste köpet? Åkte och handlade på Ica efter jobbet. Massa gott, bland annat oxfilé, sparris och god yoghurt till frukosten imorgon.

Vad grät du senast åt? Oj det kommer jag inte ihåg. Men antagligen något blödigt tv-program.

Vem sov du senast med? Nils såklart.

Vad läser du just nu? Läste precis ut Lena Anderssons Utan personligt ansvar.. Så himla bra! Nu ska jag ge mig på Lena Dunhams Not that kind of a girl.

Senast sedda film? Tittar inte så mycket på film, mest serier. Tittade på första avsnittet av Girls säsong fyra igår, omnom.

Vilken svordom använder du mest? Fan, jävlar, helvete.

Vem var den senaste som ringde dig? Mamma i söndags.. Så populär är jag.

Vilken är din favorit frukt? Apelsin tror jag.

Vad är du rädd för? Den dagen någon jag älskar dör. Jag skulle aldrig kunna hantera det.

Blir du lätt avundsjuk? Nä inte nu. Men förr i tiden blev jag nog det.

Vem skrev senast till dig på facebookchatten? Jag skriver med fina Frida just nu.

Vart vill du åka just nu? Portugal. Tur att det bara är några månader tills vi åker!

Kommentarer

Populära inlägg