En förkylning som inte ger sig och höstrensning i garderoben.

Hej.
Det är måndag igen. Och jag har varit hängig hela helgen. Många skulle tycka att det är det värsta man kan drabbas av en helg men eftersom jag ändå bara tänkte vara hemma så gjorde det inte så mycket. Det som är jobbigt är att förkylningen inte gett sig ännu och jag får svårt att koncentrera mig på jobbet (inte det mest önskade när man förutom den vanliga tidningen ska göra en bostadsbilaga också). Men det gäller nog bara att hålla ut, får trösta mig med att det snart är helg igen.
I fredags trotsade jag förkylningen och följde med mina arbetskamrater på äventyr. Vi träffades på kontoret på eftermiddagen sedan gick vi till ett galleri där vi spenderade flera timmar med att måla tavlor och dricka champagne. Sedan gick vi till en ny sportbar som öppnat i Sandviken för att äta middag. Jag åt en fruktansvärt god bit oxfilé men som också gjorde att jag fick fruktansvärt ont i magen så kvällen slutade vid 23 snåret för mig. Rätt skönt med tanke på att jag vaknade upp med feber dagen efter. Nu dricker jag te och läser bloggar. Har tagit en liten paus i utrensningen. (Den där traditionella höstresningen som man gruvar sig för så länge, men som är så sjukt skönt att ha gjort efteråt. Jag ska åka till Biståndsgruppen någon dag i veckan så att det inte finns någon återvändo).

Kommentarer

Populära inlägg