Fredagslistan:

Vilken var din bästa tecknade serie som barn?
Oj vad svårt, men jag tittade på en serie där en massa djur bodde på en flytande ö. Noaks Ö hette den. Jag tror att jag kommer ihåg den serien extra mycket för att jag alltid fick äta glass när jag tittade på den. Den bästa serien genom tiderna, som dock inte är tecknad är förstås Björnes magasin, dör vad jag saknar att vara liten.

Hejar du på något fotbollslag?
Nej, förstår mig inte riktigt på fotboll. Dock har jag blivit lite mer insatt efter att jag träffade sambon men jag har fortfarande svårt att hitta tillfredsställelse i sporten.

Vad har du på dig?
Just nu mjukiskläder, har ganska nyligen vaknat. Men ska snart byta om till träningskläder och gå ut på en promenad.

Favoritspel?
Älskar att spela alfapet, men det är sällan någon i mitt sällskap som känner detsamma. Annars tycker jag att TP är skojigt, men svårt.

Vad är din värsta ovana?
Har rätt många, kan jag tänka mig. Men jag dricker alldeles för mycket kaffe för min mages bästa, plus att jag knäcker fingrarna hela tiden.

Favoritfrukost?
All frukost är min favoritfrukost. Bästa målet på dagen alltså, men helst äter jag kokt ägg, nygräddat bröd med något gott pålägg och en massa kaffe, nomnom.

Vilket är det värsta hotell du bott på?
Jag har inte riktigt bott på några dåliga hotell. Men när jag och mitt ex var i Spanien så bodde vi på bottenvåningen och det var en öppning mellan marken och ytterdörren på typ tre centimeter. Ni kan ju tänka er vilka kryp som traskade in där på nätterna. Jag kunde inte sova på ungefär en vecka.

Om du skulle förföra en potentiell älskare, vilket låt skulle du spela?
Jag skulle nog spela något med Tallest man on earth. Möjligtvis Love is all, kanske världens finaste låt.

När var sista gången du sprang så fort du kunde?
Det var inte så längesen faktiskt. För ett par veckor sedan när jag var ut i Gävle så gick jag till busshållsplatsen jag tänkte hoppa på vid, men då såg jag att den var avstängd så jag blev hänvisad till en annan som låg ett par minuter bort. Jag fick typ hur bråttom som helst så sprang som en galning genom hela staden. Vilket var helt onödigt med tanke på att bussen blev 20 minuter försenad.

Vem är den mest kända personen du träffat?
Jag har inte träffat så många kändisar, i mitt jobb har jag mest träffat författare och andra "halvkändisar". Skulle jag fundera riktigt länge skulle jag nog komma på ett dussin kändisar jag träffat.
Men det har jag inte tid med, måste springa och hämta tvätten.

Vad ska du göra i helgen?
Idag ska jag tvätta, storhandla och göra mig i ordning för kvällen. Ikväll ska jag nämligen ut och käka med mitt jobb. Det ska bli trevligt. Imorgon ska jag jobba lite, ska på en boksignering på stan och kanske antik och retromässa i Göransson Arena. På söndag kanske jag ska åka till Gysinge på Skördemarknad. Sen är väl helgen slut, som vanligt.

Kommentarer

Populära inlägg