Tvåtusentolv.. vilket jävla skit år.

Ett år av tumult, förändring och känslomässigt kaos. men det har också varit så himla fint på många olika sätt. jag mår bra nu. men våren gnager fortfarande. verkligen gnager.

Har du gjort någonting i år som du aldrig gjort tidigare? Jag har lämnat mamman och pappan och flyttat till en liten stuga i Gävle och blivit självständig och ensam.

Årets största musikaliska upplevelse? Johnny Flynn, Trampled by Turtles och Jay Malinowski. kan även säga att detta har varit året då Mumford & Sons verkligen fastnade i hjärtat.

Vad är din största lärdom från det senaste året? Att man inte ska gräva ner sig så mycket när det händer jobbiga saker, jag har verkligen varit på botten. vill-aldrig-dit-igen.

Vad har gjort störst avtryck på dig från det senaste året? Att bli dumpad för första gången. hade ingen aning om hur det skulle kännas. men nu vet jag. och vill ungefär aldrig vara med om det igen.

Vad kommer du sakna från 2012? Min och F's sommar i Sandviken. så-himla-galen. kommer antagligen aldrig få uppleva den igen. men den kommande sommaren blir bra den med. Lika galen sommar i Gävle kanske?

Årets största upptäck inom film/serier? Parks and Recreation (!!!) Arrested Development och Boardwalk Empire. jag har även sett en massa bra filmer de senaste månaderna. bland annat It's kind of a funny story, Hesher och såklart... The Campaign!

Något eller någon du kommer sakna från 2012? Jag kommer att fortsätta sakna honom. han har varit en så stor del av mitt liv och det är jobbigt att bara släppa-och-inte-bry-sig-längre. men det går framåt. det gör det. snart kanske du bara är en person jag en gång kände.

Vad har du för mål under 2013? Att inte vara så hård mot mig själv, att tillåta mig själv att göra sådant som jag mår bra utav, även om mitt huvud väldigt ofta förbjuder det. Om jag ska vara ärlig så kan det kommande året knappast bli sämre än 2012, året jag aldrig glömmer, ungefär.

Kommentarer

Populära inlägg