Torsdagslistan.

10 saker jag tycker om:
- Känna sig behövd av någon man behöver.
- Frukost, äter gärna frukost 4 gånger om dagen.
- Min familj, de-gör-mig-så-förbannat-lycklig.
- Fredagar och starten på helgen, man är alltid så förväntansfull och glad då.
- Inreda och göra fint i min lägenhet, då kan jag sitta och spekulera och se glad ut i flera timmar efteråt.
- Fina filmer som man nästan dör när man ser.
- Umgås med de få människor som ligger mig närmast hjärtat.
- Vara kär.
- Träna sig helt matt.
- Resa, förstås.. vem tycker inte om det?

9 saker jag tycker mindre om:
- Vädret utanför mitt fönster nu, vintern har fått en nystart, och jag gillar det inte.
- Människor man behöver men som sviker och liksom försvinner.
- Dåliga chefer och idiotiska kollegor.
- Ensamhet.
- Att gråta, varför gör jag det då varje dag?
- Kyla och kalla fingrar.
- Mardrömmar.
- När kaffesuget är enormt och kaffet är blaskigt.
- Vissa människors beteenden.

8 bloggar jag läser:
- Sandra Beijer.
- Hanna Persson.
Julia.
- Flora Wiström.
- Frida Trygg.
Elna. 
- Amanda Jonsson.
- Emelie.

7 saker jag vill göra i framtiden:
- Resa så mycket jag bara kan.
- Bli mamma.
- Jobba med något inom skrivandet.
- Köpa en bubbla.
- Lära mig att surfa.
- Bli kär.
- Ha kvar mina vänner.

6 saker jag är rädd för:
- Att jag aldrig riktigt kommer må bra igen.
- Mörker och fula gubbar.
- Att någon viktig försvinner, skulle-inte-klara-av.
- Framtiden.
- Att jag aldrig kommer få uppleva riktig kärlek igen.
- Ovissheten i allt.

5 platser jag vill resa till:
- Dublin.
- Prag.
- Lombok.
- Köpenhamn.
- Edinburgh.

4 ord som beskriver mig:
- Envis.
- Högljudd.
- Glad.
- Sprallig.

3 saker jag ser fram emot:
- Våren.
- Äventyr.
- Kärlek.

2 bra filmer:
- Beasts of the Southernwild.
- Chasing Mavericks.

1 bra låt:
- Beat heart av Moto boy.

Kommentarer

Populära inlägg