Fredagslista.

1. Hur gammal är du? Tjugoett.

2. Hur gammal känner du dig? Oj.. jag känner mig nog yngre än vad jag är, 12 eller nått..

3. Vad har du gjort i dag? Ätit frukost, tittat på Nyhetsmorgon promenerat och lyssnat på musik.

4. Vilken film såg du senast? Jag tittar mest på serier nu för tiden.. men såg The Campaign för ett par dagar sedan, tröttnar ungefär aldrig..

5. Vem ringde du senast? Världens bästa Frida.

6. Är du besatt av någonting? Besatt av människor som gör mig glad.

7. Är du rädd för blod? Nä det skulle jag inte påpeka.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter vid mitt skrivbord i stugan som snart är någon annans. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Carl Bildt, Göran Persson, Ingvar Carlsson, Tage Erlander.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Kunde ärligt talat bara Göran Persson.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, grått och vitt, marinblått har även blivit en favorit på senare dagar.
12. När vaknade du i dag? Runt 8 snåret.

13. Vilken är din favorithögtid? Jadu.. alla högtider har ju sin charm, men midsommar brukar vara himla fint.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Kanske på Bali eller något annat varmt ställe! Eller på ett par skidor i alperna.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Turkiet, hatar stället!

16. Hur vill du tillbringa din pension? Frisk med en drös barnbarn och odödliga föräldrar.

17. Vad lyssnar du på just nu? Har fastat för Lasse Lindh och Säkert! igen.. minnen utan dess like!

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej inte vad jag vet.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Kaffe, halloumi, nötter, choklad och vitlökssås!

20. Vem är din favoritkändis? Marcus Mumford, får-mitt-hjärta-att-slå-dubbelslag.

21. Vad är du på för humör just nu? Glad och hoppfull, det är ju fredag och löning!

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

23. Snarkar du? Det kan nog inte jag svara på, snarkar jag så sover jag.

24. Vilka yrken har du provat på? Frilansjournalist, vikarie inom barnomsorg, äldreomsorg och barrista!

25. Hur går du helst klädd? chinos och stickat just nu, men på sommaren shorts och någon slapp t-shirt!

26. Vilket stjärntecken är du född i? Kräfta.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Nötter och choklad.

28. Vad sa du senast? Något galet till Frida igårkväll, opassande att ta upp här.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska och foto.

30. Vad har du på dig just nu? Ärligt talat bara underkläder, tänkte hoppa in i duschen typ nu.

31. Vilken är din favoritaffär? Monki och Weekday.

32. Vad har du för storlek i kläder? 34 eller XS.

33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor på mina trosor, men det skulle vara grymt att ha.

34. Vad köpte du senast? Mat igår på Willys, det sista som låg på bandet var väl en hel drös med gurkor.

35. Hur många gånger har du flyttat? Blir min andra gång nästa vecka, fortsätter jag flytta var 5e månad så blir det nog en hel del flyttar innan jag blir gammal.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Frida, musik och mat.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon, älskar tidiga mornar med långfrukost, kaffe och Nyhetsmorgon.

38. Senaste filmen du såg på bio? Mammas pojkar.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nix har klarat mig ifrån det.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Det har nog hänt.

41. Vad åt du till frukost? Två knäckemackor och ett kokt ägg och ungefär 4 koppar kaffe.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 11 då.. har tametusan inget minne av den tiden, men var väl rebellisk som vanligt antar jag.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej det har jag inte, men det kommer väl snart.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Frida, i fredags när hon kom hit en med blomma och gratulerade mig till mina avslutade studier, blev så glad.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Under kudden.

46. Vad var det sista du åt? Frukosten jag nämnde här ovan.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Zooey Deschanel.

48. Är du blyg? Jag kan om jag vill.. men vill sällan det.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Det var länge sen nu.. men i Oktober var jag och Frida på Joel Alme, det var en fin kväll.

50. Vad heter du i andra namn? Elisabeth.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja självklart, som inte ens min bästa vet.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Jadu.. tränar inte så mycket, men promenera är skönt!

54. Har du några husdjur? Har en katt i Vallhov.

55. Vill du gifta dig? Tvivlar på det, skulle aldrig orka gå igenom skilsmässan.

56. Var växte dina föräldrar upp? Min mamma växte upp i Sandviken och min pappa i de mörkaste utav skogar i Gäddede, där-ska-jag-också-bo-en-gång-i-livet!

57. Har du någon gång ringt polisen? Nä men dom har ringt mig.

58. Har du svenskt ursprung? Yes!

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Idan, Eidem, Idis.. you name it!

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag känner så mycket, för sådant som man inte borde känna någonting för. En annan svaghet jag tampas med är väl att man ser sig själv som världens minsta människa, borde värdesätta sig själv mer!

Kommentarer

  1. Vad gullig du är, du och jag på en öde ö skulle vara jävligt roligt tror jag! Snor denna, har lite tråkigt! PUSS

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg