2012.

Hej och godmorgon. jag tänkte att jag skulle bjuda på en lite mer utförlig lista angående det år som vi precis har lämnat bakom oss. here it is!

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förr? Jag bytte stad och flyttade hemifrån, jag har även varit med om mitt första uppbrott.

Blev några/någon av dina vänner föräldrar förra året? Min kusin och hennes pojkvän Mattias blev föräldrar till en liten Lucas, som snart fyller ett.

Dog något som stod dig nära? Alldeles för många i min närhet har gått bort, dock har ingen av dem stått mig sådär jätte nära, som tur är.

Vilka länder besökte du? Ganska dåligt på den fronten, men Finland i november i alla fall.

Är det något du saknade från 2012 som du vill ha 2013? Jag saknade att ha drömmar och veta vad jag borde göra med mitt liv, jag hoppas verkligen att det klarnar i år.

Vilket datum från 2012 kommer du alltid minnas? 17 april, dagen då han sa att han inte kände någonting längre.

Vad var din största framgång 2012? Det måste nog vara att flytta hemifrån, att byta stad och lämna mamman, de som känner mig vet att jag är stans största mammagris.

Största misstaget? Att jag inte slutade vara ledsen tidigare.

Bästa köpet? Tror jag måste säga att min cykel vad ett bra köp, den går som en raket. Men annars alla fina inredningsprylar man köpt på sig nu när man bor hemifrån.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att jag och F har kommit så nära varandra, det gör mig så himla lycklig för jag tycker om henne så mycket.

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? Ledsnare, ingen tvekan.

Vad önskar du att du gjort mer? Äventyrat lite mer kanske, rest och skapat minnen.

Vad önskar du att du gjort mindre? Vara ledsen och grubbla, det tar för mycket energi och tid. Varför inte bara vara glad hela tiden?

Blev du kär 2012? Nej jag var redan kär.

Favorit program på tv? Downton Abbey, Bron, Solsidan och Kontoret.

Bästa boken du läst i år? Har ju läst så himla mycket, men John Greens The fault in our stars är himla fin + Anna Jörgensdotters Pappa Pralin, alltså dör.

Största musikaliska upplevelsen? Johnny Flynn, Jay Malinowski, Trampled by Turtles, kan även säga att 2012 var året Mumford & Sons verkligen borrade sig in i hjärtat på mig.

Något du önskade dig och fick? Jag kom ihåg att jag önskade att jag hittade en lägenhet så jag kunde flytta hemifrån, vilken jag fick en tidig sommardag i juni.

Något du önskade dig och inte fick? Jag fick inte behålla honom.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Jag var hemma i Vallhov och åt tårta och bara hade det mysigt.

Vad fick dig att må bra? Långa kaffe-pratstunder med F, hon är så klok och bra.

Vilken kändis var du mest sugen på? Ryan Gosling och Joseph Gordon-Levitt, alltså mums.

Vem saknade du? Jag saknade nog mycket från förr, hela min livssituation, bo hemma och gå i skolan och inte oroa sig det minsta för framtiden, det ser lite annorlunda ut just nu, måste jag säga.

De bästa nya människor du träffade? Nina, en tjej från min kurs. Annars så har gamla bekantskaper kommit allt närmare, så som Frida och Elin, puss på er.

Mest stolt över? Att jag vågade flytta hemifrån, och att jag överlevde och fortsätter överleva vårt uppbrott, kommer klara vad som helst nu.

Största önskan just nu? Att jag får lägenheten jag står i kö på i Sandviken och att allt bara ordnar sig och jag blir gladare än någonsin.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg