Tre recept jag gärna vill prova

Vad vore livet utan mat. Jag och Nils lagar mat varje dag, så gott som alltid från grunden. Vi tycker om att prova nya recept, inte bara för att det är spännande, utan också för att vi vill att Astrid ska få prova så mycket som möjligt. Dottern är väldigt matglad, och äter det mesta som serveras. Däremot är hon inte så jätteförtjust i kött (kanske är hon en liten vegetarian?). Igår provade sambon att laga kyckling nuggets från grunden, vilket blev superbra Härnäst skulle jag vilja prova de här recepten nedan (riktiga sommarrecept om du frågar mig). Imorgon åker jag som sagt till Kroatien, ett land jag inte besökt tidigare. Därför ska det bli roligt att prova på landets delikatesser, jag gissar att det kommer bli en hel del fisk. Hoppas alla får en fin helg!


Denna persiko- och mangosorbet får det att vattnas i munnen på mig!


Titta vilken färgbomb. Denna pizza/paj/tart sprängfylld av tomater skulle jag kunna tänka mig att äta till kvällen. Tänk att jag kommer ha tomater i de här färgerna till sommaren. 


Jag älskar morötter och äter det i stort sett varje dag. Därför tycker jag att det här ser så förbaskat gott ut, ugnsrostade med marockanska kryddor och färskostdipp, som godis!

Kommentarer

Populära inlägg