Stora semesterlistan

Hej på er. Hux flux så blev det vinter igen. Men jag har inte tappat hoppet om våren. Kanske att den har kommit tillbaka när jag kommer hem från Kroatien nästa måndag, hoppas. En dag som denna passar det väl extra bra med en stor semesterlista, för det är nog inte bara jag som längtar efter de där lediga veckorna i sommar.


🍋 Vad ska du göra på din semester?
Precis som förra året kommer vi att besöka en eller två platser i Sverige som vi inte har sett förut. Förra året var vi i Sigtuna, Strängnäs och Mariefred. I år tror jag att Trosa blir ett av målen. Väl där ska vi bo på hotell, äta, fika och strosa runt, typ så. Annars kommer jag att greja i trädgården, busa med Astrid, åka på utflykter och grilla med vänner.

🍋 Ska du åka någonstans?
Ja vi kommer med största sannolikhet åka iväg på lite småresor. En plats jag vill besöka är Trosa. Har ni något tips på ett annat mysigt ställe som är värt att se? Som gärna erbjuder loppisar, små inredningsbutiker och spännande caféer.

🍋 Hur länge ska du vara ledig?
Jag ska vara ledig i fem veckor.

🍋 Vad vill du verkligen hinna med?
Vara med min familj, och känna att vi verkligen är lediga tillsammans. Sen vill jag hinna få tid i trädgården. Vi ska odla en hel del i år och jag vill inte känna att det blev en flopp för att jag inte hade tid, pallkragarna ska ju bli mina skötebarn i sommar.

🍋 Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Vi kommer nog att vara hemma en hel del. Om jag känner mig själv rätt. Jag är bekväm, rätt så lat och väldigt hemmakär. Men det är väl inget fel med det?


🍋 Vad ser du mest fram emot?
Ett par stressfria veckor.

🍋 Vad kan gå fel?
Vädret. Skulle semestern regna bort så skulle jag bli ledsen.

🍋 Vem kommer du att vara med?
Mest Nils och Astrid, men också mina egna föräldrar och Nils päron, plus våra vänner.

🍋 Vad kommer du lägga mest pengar på?
Mat och andra godsaker. Lyx hör ju verkligen semestern till. Mmm det vattnas i munnen, längtar redan!

🍋 Vad kommer du köpa inför semestern?
Inget speciellt som jag vet nu att jag behöver. Till Astrid däremot ser behovet lite annorlunda ut. Inför sommaren lär jag köpa en del kläder, främst shorts och klänningar, sandaler och badkläder.

🍋 Kommer du bli brun?
Kommer det att vara soligt så kommer jag att bli brun.

🍋 Vad vill du säga till ditt semester-jag?
Gör bara det du vill göra. Låt inte onödiga saker ta energi och tveka aldrig. Fråga om du undrar något och grubbla så lite som möjligt. Undvik bråk och ät det du vill äta. Bli inte besviken om det inte blir som du tänkt dig. Ha så lite krav som möjligt.


🍋 Vad kommer du äta?
En hel del gott! I vanlig ordning så kommer vi att grilla var och varannan dag, äta goda sallader, frukt och goda efterrätter. Brödet på bilden ovan såg riktigt smarrig ut. Förhoppningsvis kommer vi att kunna äta en hel del grödor som vi odlat själva i trädgården.

🍋 Vad kommer du dricka?
Allt som svalkar, men kan tänka mig att det kommer att bli en hel del färskpressad juice, smoothies, mousserande och någon ipa här och där.

🍋 Vad kommer göra den här semestern extra bra?
Att Astrid kan gå denna sommar, det öppnar så många fler dörrar tycker jag. Vad roligt vi kommer att ha det!

🍋 Vad kommer du att ha på dig?
Klänningar, luftiga plagg och sandaler. Bara sköna grejer alltså.

🍋 Hur kommer du göra dig illa?
Hm. Jag gör mig illa väldigt sällan. Men om jag måste säga något.. bränna mig i solen?

🍋 Vad kommer du oroa dig för?
Allt och lite till.

🍋 Vad kommer bli extra speciellt i år?
Att det blir första sommaren som vi bor i hus hela sommaren. Vi flyttade ju i mitten av juli och perioden därefter kändes lite, stressig. Vi hann inte njuta så värst mycket. Vilken tur att jag inte behöver flyttpacka denna sommar!

🍋 Hur kommer du minnas din semester senare i höst?
Jag tror att jag kommer minnas semestern som en bra sådan. Jag känner mig medveten och sugen på att vara ledig, därför tror jag att jag kommer maxa semestern. Förra året var jag ju föräldraledig, så var ju ledig ändå.

(Bilderna kommer från min Pinterest)

Kommentarer

Populära inlägg